donderdag 26 september 2013

gehaakte tassen

In de zomervakantie heb ik heerlijk zitten haken aan een tas voor Lotte. Het idee heb ik gezien bij haar. Het was heerlijk om in Oostenrijk in vrije uurtjes met zo'n vrolijke kleurtjes te haken. Vooral aan het eind van de dag, bij een heerlijke temperatuur, met uitzicht op de twee ezels van de boer en de bergen in de verte.
Thuis ben ik er een tas van gaan maken door de binnenkant van mijn haakwerk met stof te bekleden. Ik heb wel twee bloemen gemaakt om vast te zetten op de overgang van schouderband naar tas. Dat was een mijn eigen kleine toevoeging aan het patroon. Lotte was erg blij met het resultaat. En ik eigenlijk ook.



Ik merkte dat ik de tas ook af en toe gebruikte en daarom besloot ik om er een voor mijzelf te maken. Maar waar ik voor de tas van Lotte katoen gebruikte, heb ik voor mijn tas acrylgaren van de Action gebruikt. Daarnaast was de tas van Lotte rond en ben ik mijn tas ovaal gaan maken. Het was een idee dat in mijn hoofd ontstond en wat er beetje bij beetje uitkwam. Het was namelijk een beetje puzzelen met de maten. Ik gebruikte stof die ik vorig jaar op vakantie in Engeland had gekocht; grijs met allemaal stipjes erin. En ik ben blij met het eindresultaat. De verzonken rits is niet helemaal goed gelukt, maar voor een eerste keer was hij best goed.


Het is leuk om te zien dat er altijd weer een nieuw project langskomt als je een ander hebt afgerond. Ik ben nu bezig met een babydeken in Granny stripes. Alleen heb ik haaknaald 3,0 omgeruild voor haaknaald 4,0. Best heerlijk haken hoor. Nu hopen dat onze vriendin hem straks ook mooi gaat vinden voor haar zoontje. Als de deken af is, zal ik hem laten zien, maar hij wordt wat groter dan gepland, dus dat gaat nog even duren.

Morgen wordt het heerlijk weer, dus probeer er van te genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten