donderdag 3 oktober 2013

herfstknutselen

Het was gistermiddag echt woensdagmiddag herfstknutselen. Lotte en ik waren van plan kastanjes te gaan rapen en daar een mooie slinger van te maken. We hebben hier in de buurt een fijne plek met een aantal kastanjebomen. Op weg ernaartoe werden we verrast met een weiland met een grote schotse hooglander. Wat een prachtig beest. Nu hebben wij alle vier een beetje een zwak voor koeien, maar dit was iets heel moois. Hij keek ons even aan, maar ging ook weer verder met grazen.


We hebben goeiedag gezegd en zijn naar "onze" kastanjebomen gegaan. Ik had het gevoel dat we nog vroeg in het seizoen waren, maar er waren toch ruim voldoende kastanjes te rapen. Ook hingen er nog een heel stel in de boom en dat zag mooi uit. Misschien ook door het lekkere weer.




Thuisgekomen zijn we begonnen met het maken van een slinger. Ieder jaar maken we een slinger voor in de tuinkamer. We hebben een aantal jaren allemaal bladeren gebruikt, en nu voor het tweede jaar een slinger van kastanjes. De slinger is ruim 5 meter lang. We moeten wel een sterk touw nemen, want hij is heel zwaar. Ik ben in alle kastanjes gaatjes gaan boren en Lotte ging de draad door de kastanje rijgen.




Toen de slinger hing, ben ik allemaal paddenstoelen eraan gaan hangen. Die had ik gezien bij haar . Ik had ze al eerder gemaakt, maar ik had wel een grotere afmeting gebruikt dan bij Inghthings. Mijn paddenstoelen moesten namelijk wat hoger hangen. Ik had er gelijk een paar gemaakt voor aan de lamp boven de eetkamertafel. Daar werd ook de slinger herfstbladeren opgehangen.




Terwijl ik met de paddenstoelen bezig was, ging Lotte in allemaal kleine kastanjes ook gaatjes boren. Samen met ijzerdraad, rood/wit touw en papier maakte ze een prachtig hart voor haar hartsvriendin. Achterop het papieren hart werd een mooie tekst geschreven en 's avond werd het hart al afgegeven. En vriendin.... die vond het een mooi cadeau.




Aan het eind van de middag ging er nog een dienblad met alle kastanjes die over waren plus de kastanjes die nog in hun jas zaten op tafel. Dat maakt de herfstknutselmiddag helemaal compleet. Het enige dat niet herfstachtig was, was het weer. Maar de zon maakte deze dag misschien nog wel mooier. Wij hebben in ieder geval genoten.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten