woensdag 16 oktober 2013

Kraambezoek

Een speciale vriendin van ons was half september bevallen van een gezonde zoon. En dat was een goede reden om creatief aan de slag te gaan. Het leek mij al een tijdje een leuk idee om een babydeken te haken in Granny Strepen, maar voor wie? Nu wist ik het. Ik ben met jongenskleuren aan de slag gegaan met een leuk eindresultaat (al zeg ik het zelf).




                                                                                                                                                                       
                                                                                                                                                                         Ook Lotte had zin om iets te maken en bedacht een knuffel. Een paar weken geleden hadden we in Utrecht een nieuw knuffelmaakboek gekocht bij de Fair Tradewinkel.    


Besloten werd om Ko konijn te maken. Het ging geweldig. Ik heb alleen maar hoeven te souffleren. Lotte heeft voor het eerst bijna alles gedaan; patroon overnemen, stof uitknippen, alles in elkaar naaien, vullen en pomponnen maken. Ik heb alleen gaatjes dichtgenaaid, oogjes en neus aangenaaid en de sjaal gebreid.


En klaar was Ko konijn! Samen met de gehaakte deken.
       


                                                                                                                                                                 
Gelukkig vonden Duuk en zijn moeder allebei de creaties ook prachtig. En grote broer ging er nu al mee spelen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten