woensdag 11 december 2013

Het roodborstje

Vanmorgen was hij weer in de tuin.
Ik had hem al een keer eerder gezien dit najaar,
maar vorig jaar was hij er heel vaak.
Samen met nog twee vriendjes.
En vandaag was hij terug en bleef een hele tijd in de tuin;
het roodborstje.

Hij ging de zaadjes van de grond eten,
hij keek mij aan (althans dat leek zo),
hij at de zaadjes uit het kopje,
hij zat bij het vogeltjeszwembad,
maar nam gelukkig geen duik (te koud).
De foto's zijn door het tuinraam genomen,
dus niet heel scherp.

Het roodborstje leek sprekend op het roodborstje
die op het kussen staat, dat ik kreeg van sinterklaas.

Ik vind het zo'n mooi vogeltje,
ik wordt altijd vrolijk als ik hem zie.

Het roodborstje is mooi
 en heeft voor meerdere mensen een speciale betekenis,
en dat is heel fijn.
Zo'n klein vogeltjes
met zo'n grote uitstraling.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten