zaterdag 18 januari 2014

de lente in huis en kokkerellen

Volgens de kalender is het winter.
Maar als ik naar buiten kijk, zie ik dat niet.
De temperatuur is er ook helemaal niet naar
en stiekem vind ik dat ook niet zo erg.
Ik ben namelijk niet zo'n wintertype.
Geef mij de lente maar.
Ik ben dat ook helemaal blij dat er weer bloemen in bolletjes zijn
en ook tulpen.
De tulpen zet ik altijd met kastanje takken in een vaas.
Dat vind ik namelijk best stoer.
Gisteren heb ik samen met Lotte paarse tulpen uitgekozen.
Ik kan er volop van genieten.
Verder hebben we ook bolletjes gekocht.
Twee potten met narcissen
en een klein potje met krokussen.
Lotte vind die heel leuk.
Ik ben benieuwd wanneer ze uitkomen
en welke kleur de krokusjes dan hebben.


Lotte en haar vriendinnetje kwamen gisteren op het idee
om een M&M met Kitkat-taart te bakken.
Ze zijn een tijd in de weer geweest met
meel, boter, suiker, chocola, melk, chocolademousse
en natuurlijk M&M's en Kitkat.
Het resultaat mocht er zijn.
Het is wel een calorieënbom.
Maar wel lekker.


Ik heb het vandaag wat gezonder gedaan;
appelpompoensoep.
Je hebt nodig:
2 grote preien
1 grote ui
300 gram pompoen zonder schil
2-3 wortels
1 grote aardappel
1 appel (bij voorkeur granny smith)
25 gram boter
1 liter (kippen)bouillon
125 ml slagroom
nootmuskaat, peper en zout
Ik heb van alles de dubbele hoeveelheid genomen,
maar wel  met gewone appels.
Vandaar dat er nu ook nog een heleboel in de diepvries gaat.
Zo kunnen we nog een paar keer genieten van deze heerlijke soep.
Fijn weekend allemaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten