zondag 23 februari 2014

een verjaardagsfeest

We hebben vandaag de verjaardag gevierd
van mijn schoonvader.
Met een leuke en interessante dag.
Op zaterdag 1 februari schreef ik dit blogbericht ,
over de Abdij Koningshoeven.
Ik schreef toen dat ik graag eens in de abdij zou willen zijn
en de excursie door de brouwerij zou willen doen.
Toeval bestaat niet,
maar vandaag was het al zover.
We begonnen om 11.00 uur in de Abdij voor de Eucharistieviering.
Indrukwekkend en mooi om mee te maken,
rustig, sober en vol betekenis.
We hebben er ook een kaarsje opgestoken
voor onze dierbaren.
Aansluitend hadden we met z'n elven een heerlijke lunch in het proeflokaal.
Speciaal met trappistenbrood.
Het was allemaal heerlijk.
Vervolgens kregen we de rondleiding door de brouwerij
en over het hele terrein van de Abdij.
Een leuke rondleiding
waarin je over een heleboel dingen wat kon leren.
Het maken van bier, welke soorten La Trappe bier ze brouwen,
hoe de monniken vroeger leefden,
maar ook over vandaag de dag.
Geschiedenis en heden,
wat er verandert in de tijd en ook wat hetzelfde bleef.
Ik heb er echt van genoten.
De video aan het eind van de rondleiding
was geweldig.
Over leven in stilte
en het leven op de Abdij.
Kijk maar naar het beeld linksonder,
een monnik die zijn vinger voor zijn mond houdt,
sssssssssssssssst.
Het feestje werd thuis voortgezet en afgerond
met een gezellige borrel.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten