zaterdag 1 februari 2014

elkaar ontmoeten in sfeer

Vandaag was zo'n echte zaterdag,
Tim had een basketbalwedstrijd
Lotte had dansles
Richard ging dit keer mee
Richard en Lotte bezochten daarna een open dag
van een middelbare school samen met een vriendinnetje
en ik was met mijn onbetaalde baan thuis bezig
en deed wat boodschappen.
Iedereen volop bezig met van alles.
Maar Richard, Lotte en vriendinnetje trof ik daarna
om samen ergens wat te gaan drinken.
We kozen voor het proeflokaal van de Abdij Koningshoeven.
Geweldig!
Van de omgeving alleen al kom je tot rust.
En met thee, cassis, een biertje
en een plankje Trappistenbrood met kruidenboter
was het helemaal compleet.
We hebben ook rondgelopen
en gekeken naar de Abdij, de bierbrouwerij
het proeflokaal, de Mariakapel en de mooie muur
die om het gehele complex stond.
Het lijkt me trouwens geweldig om eens door de Abdij te lopen.
Gewoon in stilte.
Genieten van al het moois om me heen.
Misschien is het wel heel sober binnen.
Maar ook dat zal heel mooi en rustgevend zijn.
Of gewoon meelopen door de bierbrouwerij
of de broodbakkerij.
Dingen zien die je niet iedere dag ziet
en waar je nog niet zoveel van afweet.
Misschien dat Richard en ik een keer meegaan met
de excursie door de bierbrouwerij.
Hebben we die in ieder geval gezien.
Ik wens jullie in ieder geval allemaal een mooi weekend,
met Gods zegen.


1 opmerking:

  1. een lekker dagje dus! Goed zo.
    Ben er lang geleden met mn ouders en broer ook eens geweest :)

    BeantwoordenVerwijderen