woensdag 23 april 2014

Een babydeken voor Suze

De babydeken is klaar.
Ik heb hem gemaakt voor de baby van mijn collega,
de vader van de baby.

Maar eerst moesten de draadjes er vanaf.
Ik vind dat eigenlijk een leuk werkje.
Het gaat best snel.
Zeker bij een babydeken.


De draadjes vormen altijd zo'n leuk hoopje kleurtjes.
Tegenwoordig spaar ik ze op in een glazen pot,
maar geen idee wat ik ermee gaan doen.


Nu is de deken helemaal klaar.
Ik vind hem mooi geworden,
maar hoop dat mijn collega dat ook vind.
Ik ken natuurlijk alleen hem
en niet de moeder van de baby.
Dus heb ik kleuren uitgekozen die ik bij mijn collega vond passen.

Toen de deken klaar was,
hoopte ik dat de baby een jongen zou worden.
Ik vind de deken meer jongens- dan meisjeskleuren.




En nu is afgelopen donderdag Suze geboren,
een meisje.
Gelukkig is alles goed gegaan,
want het was nog erg spannend aan het eind van de zwangerschap.

En nu maar hopen dat ze de deken leuk vinden
als we binnenkort op kraambezoek gaan.

Dit is de tweede babydeken
die ik voor een collega heb gehaakt.
De vorige deken was voor de baby van een collega
die ik momenteel vervang in verband met zwangerschapsverlof.
Dat was deze deken.

En wat is nu het toeval?
Beide baby's waren meisjes
en beide meisjes heten Suze!

Maar toeval bestaat niet!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten