zondag 25 mei 2014

fotograferen in de natuur

Vandaag gingen we fotograferen in de natuur.
Niet dat we dat zelf bedacht hadden hoor.
Nee, Lotte had een activiteit van de natureluurs
en vandaag ging het over fotograferen in de natuur.
Aangezien en te weinig begeleiding was,
ben ik ook meegegaan.
Ik vond het geweldig.
Eerst was er een verhaal van een natuurfotograaf en zijn zoon.
Met mooie foto's, een leuk verhaal
en vooral de boodschap dat je helemaal
geen ontzettend gave, grote camera hoeft te hebben.
Met een gewone camera kun je ook
hele mooie foto's maken.
En dus gingen groepjes kinderen op pad.
Ik ben vooral meegelopen met Lotte en Roos.
De opdracht was om foto's te maken
van allerlei onderwerpen op het A4-tje.
En de dames gingen op jacht,
gewapend met hun eigen fotocamera.
En ik,
ik deed gewoon mee.
Hier een deel van onze foto's:
Vos in het bamboebos,
hij was helaas niet echt.
Deze heb ik gemaakt.

Vogels op plank:
de vogels wilde niet echt blijven zitten,
maar Lotte ving deze op een paaltje.


Jezelf:
de meeste kinderen maakten echt letterlijk een foto van zichzelf,
maar Lotte maakte hem van haar schaduw,
en zwaaide.


Kabouter:
een foto van Lotte die een foto maakt van de kabouter.


Fantasiefoto,
zie iets wat het niet is:
dat was moeilijk,
maar Lotte maakte een foto van een wasmolen
met kleding eraan.
De vraag is:
wie kan deze kleding dragen?


Vogel:
dit is mijn vogel op het gras.


Vlinders op de struik:
Lotte maakte een foto van een vlinder.
Je moet goed kijken hoor,
want is helemaal gecamoufleerd.
De vlinder zit onder op de foto
een beetje links van het midden.
Het blad heeft dezelfde kleur als de vlinder.


Bloem/plant:
Ik maakte een foto van deze mooie bloemen.
De zon scheen er ook zo schitterend op.


Sporen in het bos:
dat was moeilijk,
want de grond was heel droog.
Wel vonden we een veer van een vogel,
en ik fotografeerde deze molshoop in het gras.


Uitleg bij de fotograaf:
die hebben we niet,
omdat we toen nog niet wisten dat dat een opdracht zou zijn.

Insect:
ik fotografeerde dit insect.
Eigenlijk weet ik niet precies welk insect het is,
maar hij heeft hele rode ogen.


Nadat iedereen weer terug was,
werden alle foto's op een computer gezet.
De fotograaf selecteerde er een aantal
en die werden besproken.
Lotte's foto van haar schaduw
en mijn foto van het insect
waren daar ook bij.
Eigenlijk waren we best een beetje trots!
We hebben ook met de fotograaf staan praten
over scherp stellen.
Zo hoor je toch veel nieuwe dingen.
Al met al hebben we veel gezien,
veel gehoord en veel geleerd,
Het was een bijzondere ochtend.
Lekker buiten met heerlijk weer ook nog.







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten