zaterdag 10 mei 2014

I love my rabbit; his name is Kiki


Deze tekst heeft Lotte een tijdje terug
op het whiteboard geschreven.
Het gaat over haar konijn Kiki,
waar ze heel erg veel van houdt.


Het zijn ook dikke maatjes die twee.
Kiki laat zich heerlijk knuffelen
en Lotte vind dat natuurlijk fijn.
Kiki is ook zo super zacht.

We hebben zelfs een ren
die we in de woonkamer kunnen zetten.
Daardoor kan Kiki in de winter ook af en toe
even zijn hok uit en rondhuppelen.
Als speeltje staat er een oude schoenendoos in.
En dat vind Kiki heel leuk.
Hij kruipt erin, draait zich om en kruipt eruit.

Speciaal voor de foto's heeft hij een demonstratie gegeven
buiten de ren
(anders krijg je zo'n ruitjespatroon van de ren op de foto)




Normaal gaat hij niet op de doos zitten,
maar voor de foto liet hij het wel toe.


Laatst zag ik een kartonnen "konijn"
op de blog van Mikodesign.
Dat vond ik zo leuk dat ik het ben gaan namaken.
Zo kon Lotte ook even konijn zijn.
Weliswaar een blauw konijn.











Nu kan er wat verwarring ontstaan,
want ik heb het over Kiki en ik schrijf "hij".
Dat klopt.
We hadden namelijk een vrouwtjeskonijn gevraagd
en Lotte had de naam Kiki al bedacht.
Toen het konijn er was,
bleek het een mannetje te zijn.
Hij was van harte welkom,
maar de naam Kiki hebben we gehouden.
Ik geloof niet dat Kiki het erg vind.
Hij heeft er in ieder geval nooit wat van gezegd.
Fijne week allemaal.


1 opmerking: