woensdag 18 juni 2014

Bèèèèèèèèèèè

Ik reed vandaag door een dorp
bij ons in de buurt.
En toen zag ik ze.
Een groep van zo'n 25 tot 30 schapen. 


Ik weet niet of dit een speciaal ras is,
want ik heb daar niet zo'n verstand van.
Maar deze schapen waren allemaal wit
met een zwarte kop.

Eentje lag mij zo mooi aan te kijken,
dat ik wel foto's moest maken van hem.
Of haar.
Wat zou ze denken?
Wat een gekke mevrouw?
Waarom maakt ze een foto van mij?
Vind ze me mooi?

Misschien vond ze het wel heel raar
en zag ze niet in waarom ik foto's van haar maakte.
Of ze het misschien leuk vond kon ik niet zien,
want er kwam geen glimlach op haar bek.

Kan dat eigenlijk?
Een schaap met een glimlach op zijn bek?




Ze lagen daar zo mooi en rustig.
Lekker een beetje uitrusten
na een tijd van grazen.

Ik denk dat ze daar op die plek zijn
om het gras op een natuurlijke manier korter te grazen.
En ik vind dat wel een mooie gedachte.
Sommige noemen dit
een win-win-situatie.
De schapen kunnen lekker grazen
en de mens heeft korter gras.
En ik...............
ik kan enorm genieten van het aanblik.
De schapen die er zo heerlijk bij liggen
en ..........


die je rustig aankijken als je een foto van ze maakt.
Want zelfs op die laatste foto,
ligt ze me nog aan te kijken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten