zondag 17 augustus 2014

Een actief weekend

Het was een heerlijk, gezellig en actief weekend.
In ieder geval voor Richard en mij.
Vrijdagavond zijn we gaan wandelen.
Het idee voor deze wandeling
zag ik op het blog van zilverblauw.
We wandelen wel vaker in dit gebied,
maar ik had de heide nog nooit in bloei zien staan.
Volgens mij gebeurd dat ook maar een paar maanden in het jaar.
Het werd een aparte wandeling,
want het had overdag behoorlijk geregend.
Daardoor moesten we vaak om plassen heen lopen.
Maar de heide was inderdaad mooi.
Ik denk op een zonnig moment zelfs nog mooier.
Toen we ons rondje verder wandelden
en er toch een klein zonnetje doorkwam,
hadden nog mooie uitzichten.
Op onze weg terug naar huis,
zagen we ineens een ooievaar
bovenop een lantaarnpaal.
Schitterend om te zien!
We hebben genoten.



Zaterdagmiddag stond in het teken van een familiemiddag.
Met de familie van Richard
zijn we in Giessenburg
in twee fluisterbootjes gestapt.
Op zich is dat inderdaad semi-actief.
Halverwege stond er een schaapsherder op ons te wachten
voor een stukje wandelen
samen met een deel van de schaapkudde.
Het was interessant om naar hem te luisteren
en te zien hoe goed de hond de bevelen opvolgde.
En daardoor de kudde in de goede richting leidde.
 De terugweg was bijzonder,
omdat een van de boten niets meer deed.
En daardoor zijn we rustig,
de ene boot trok de andere,
teruggevaren naar het beginpunt.
We hebben erg veel plezier gehad
met z'n allen.


Vandaag waren we heel erg actief.
Tim heeft een paar uur gefietst/gelopen
met zijn nieuwe krantenwijk.
En Richard, Lotte en ik
hebben een fietstocht van 39 kilometer gefietst
in ons mooie Brabant.
We konden na afloop wel voelen
dat wij dit niet gewend zijn.
Onze billen en benen
deden best wel pijn,
maar dat is niet erg.
Het was een mooie tocht
waarbij we op plekken zijn geweest
die wij nog niet kenden.

Heerlijk zo'n actief weekend.
Gezellig samen
of met anderen
het is allebei goed en gezellig.
Komende week alweer de laatste week
van de zomervakantie.
Ik hoop dat het weer toch nog een beetje oké wordt.
Hebben jullie ook een actief weekend gehad?
Fijne week allemaal.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten