donderdag 28 augustus 2014

Gras en hooi.

In de zomer zijn de boeren
altijd druk bezig met gras maaien.
Goed het weerbericht in de gaten houden
zodat er met droog weer gemaaid kan worden.
Ik vind dat altijd schitterend om te zien.

Het gras wordt gemaaid
en dan wordt het regelmatig
gedraaid en in mooie rijen gelegd.

Eerst met vers, sappig gras....




dan met oud, droog gras...




En uiteindelijk worden er hooirollen van gemaakt.
Althans in Nederland.
Tijdens onze vakantie in Duitsland
zagen we ook ontzettend veel hooibalen.
Zoals we die vroeger ook in Nederland veel zagen,
maar ik zie ze nog maar af en toe.

Vaak worden de hooirollen in plastic ingepakt.
Dat zal voor de boer en de koe
waarschijnlijk veel fijner zijn,
maar ik vind ze niet zo mooi om te zien.
Ik wordt van de natuurlijke hooirol en hooibaal
veel blijer.


Ik kon deze vakantie in Duitsland
daardoor zo enorm vaak genieten.
We zagen namelijk overal hooirollen en hooibalen
en ik werd er gewoon helemaal blij van.

De kinderen riepen dan ook vaak;
"Mama, daar zijn je vrienden."


Ze werden ook opgeslagen in oude schuren.
Dat zag er ook leuk uit.

Geweldig toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten