zondag 31 augustus 2014

Kunst met een grote K #4: Kunst en bomen 2014 deel1

In de gemeente Oisterwijk
is er al vanaf het voorjaar
een kunstmanifestatie
"Kunst en bomen".

Ik ben niet helemaal "in de kunst",
maar als het ook met natuur te maken heeft,
zie ik het wel helemaal zitten.

Vandaag hebben Richard en ik
een wandeling gemaakt door Moergestel.
Het was een wandeling van 3,6 km
en onderweg kwamen we allemaal bomen tegen
waar een kunstenaar iets aan had toegevoegd.
Het ging dus om de boom, de kunstenaar
en het kunstobject.

Helaas waren er bij enkele bomen
geen kunstobjecten meer te zien.
Het vandalisme had daar voor gezorgd,
helaas.

De kunst die wij zagen was erg divers,
meestal begrepen,
maar soms niet.
Ik heb een aantal bomen op de foto vastgelegd;




















We hadden mooi weer,
we liepen door een dorp waar we eigenlijk nauwelijks komen
en we zagen mooie bomen.
Kortom het was gezellig samen.
Natuurlijk hebben we de wandeling 
afgesloten met een kopje koffie/thee op het kerkplein.

Wat ons wel een beetje verbaasde,
maar dat was twee weken geleden ook al,
was dat we al behoorlijk veel paddenstoelen zien.
Het is toch nog geen tijd van het jaar daarvoor?
Of ik vind het erg vroeg?


Komende week ga ik nogmaals wandelen,
maar dan de wandeling door Oisterwijk zelf.
Ik ben heel benieuwd hoe de kunst dan is.

Wordt vervolgd dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten