zondag 28 september 2014

Herfst (!?)

Volgens de kalender is het herfst.

HERFST
betekent; kastanjes, 
spinnenwebben, 
pompoenen 
en paddenstoelen.


Herfst is ook het oogsten van de mais.
Net als het maaien van het gras van weilanden,
is maismaaien ook leuk om naar te kijken.
De manier waarop de mais in de bak achter de tractor wordt gespoten,
is een mooi samenspel tussen de twee bestuurders.




Herfst is pompoenen kopen
voor bij de voordeur,
voor in de achtertuin
en hele kleintjes bij Lotte
op haar slaapkamer.

We kopen ze ieder jaar
bij een witlofkweker
bij ons in de buurt.
Ze hebben namelijk heel veel keuze
meer zelfs dan op de foto's.


Herfst betekent ook creatief bezig zijn
met kastanjes.
Het rapen van de kastanjes
vinden we al leuk om te doen.

Na enig denkwerk
kwam ik op het idee
van een soort "bloem".

In de kastanjes heb ik een gat geboord.
Daarna heb ik ze aan het ijzerdraad geregen
en er een soort bloembladeren van gebogen.
Vervolgens werden ze in de oase gestoken.
Van de stokken heb ik de bast afgesneden
en ze een stukje geverfd.
Nadat ik de stokken ook in de oase had geprikt,
heb ik de oase bedekt met houtsnippers.

Nu staan er twee kastanjebloemen
op de vensterbank voor het raam.


Herfst is ook heel mooi weer
op deze 28e september.
We hebben er allemaal volop van genoten.
Ik heb een wandeling gemaakt rond de Ijzeren Man
terwijl Richard een tochtje 
maakte in de kajak op het water.
We hebben elkaar weer getroffen
bij  't strandhuys voor een heerlijke lunch.

De combinatie van de zon,
het meer,
de gezelligheid samen
en de heerlijke lunch
maakten deze "herfstdag" compleet.
Zo mag de herfst wel een tijdje aanhouden van mij.


Hebben jullie ook zo genoten van het mooie weer vandaag?

Fijne week allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten