maandag 15 september 2014

Kanovaren in de Biesbosch


Zondag zijn Richard en ik
samen gaan kanovaren in de Biesbosch.
Dat is een groot natuurgebied in Brabant.
Het was een bewolkte dag
met af en toe de zon.

We namen onze stevige opblaaskano mee,
want die is tweepersoons.


Richard had een route uitgestippeld
van ongeveer 10 kilometer.
Over grote vaarwegen, kleinere vaarwegen
en door vaargeulen
waar alleen een kano doorheen kan.









Vooral deze vaargeulen
waren geweldig.
Het was zwaar varen
doordat het water vol zit met 
allerlei soorten mos, planten etc.
Maar door de smalle doorgang
en het opletten op allemaal boomtakken
was het wel een spectaculaire route.






De Biesbosch is zo'n mooi, waternatuurgebied.
Prachtig.

We hebben totaal ruim vier uur gevaren,
met maar vijftien minuten pauze.
Achteraf was de 10 kilometer
toch wel 15 kilometer.

Ik vond het een prachtige tocht,
maar het laatste uur
was het best wel afzien.
Je gebruikt toch spieren
die je anders weinig gebruikt.
Ik had dan ook enorme spierpijn in mijn bovenarmen.
Vandaag ben ik een dag verder,
maar ik voel het nog goed.
Toch was het de tocht zeker waard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten