zondag 9 november 2014

Een lekker weekend.

Dit weekend ben ik weer eens
wat recepten gaan uitproberen.
Aangezien ik laatst op het snorfestival
had gekocht,
was dat een mooi uitgangspunt.

Het is een weekend-ontbijtboek
met geweldige recepten,
maar ook met schitterende foto's.
Ik had bedacht dat je sommige recepten
gerust ook als lunch of avondeten
kunt maken.
En aangezien we op zaterdag
altijd makkelijk (brood met iets lekkers) eten,
was dat een perfect moment.

Ik heb de ei-avocado-spread gemaakt.
Lotte en ik waren gisteren op de markt in Den Bosch
en hadden turkse-ringen gekocht,
dus heb ik die gebruikt in plaats van olijfbrood.


Het was heerlijk,
we hebben er van genoten.

Dat smaakte naar meer.
Lotte is namelijk gek op smoothies.
We hadden op de markt
daarom niet alleen avocado gekocht,
maar ook een mooie mango. 
Speciaal voor de banaan-mango-smoothie
uit het boek.

Ik moet toegeven
dat dit de eerste smoothie was,
die echt helemaal goed gelukt is.
Ook dit was heerlijk.


Toen we op de markt
bij onze avocado-mango-kraam stonden,
zag ik ook granaatappels liggen.
Ik vind ze er altijd indrukwekkend uitzien,
maar heb er nog nooit één "gegeten".

De aardige mevrouw achter de kraam
wist mij te vertellen dat je de pitjes
in een potje kon doen en dan
een paar dagen in de koelkast kon bewaren.
Ze zouden heerlijk zijn in de yoghurt met muesli, zei ze.

Aangezien ik dat graag eet,
leek het mij een goed idee het eens uit te proberen.
Ik deed in een glas:
de heerlijke pruimenjam van een vriendin
yoghurt
notenmuesli
nog eens yoghurt (die ging uitlopen)
een handje vol granaartappelpitjes.


En je raad het vast al,
ook dit was heerlijk.

Dat was dus drie maal raak dit weekend,
en dan ook nog met allemaal gezonde gerechten.
Helemaal top,
dit ga ik allemaal onthouden.

Fijne week allemaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten