zondag 2 november 2014

Een walnotentaartje


Bij ons vakantiehuisje in Luxemburg
stonden twee grote walnotenbomen.
Onder de bomen
lagen nog heel veel walnoten op de grond
en dat deed mij denken aan de walnotencake
van Anki van Zilverblauw.


Het leek mij een leuk en lekker idee
en dus ben ik een heel stel walnoten gaan rapen.
Wij hebben bijna nooit walnoten,
maar als je ze goed bekijkt,
zien er eigenlijk erg mooi uit.


Thuis besloot ik om er geen cake,
maar een klein taartje van te maken.
Ik weet niet meer waar ik het recept vandaan heb.


Het idee was om het taartje zondag op te eten,
omdat we dan een moment met z'n viertjes hadden.
Na het andere blog van Anki 
realiseerde ik mij dat morgen drie november
Richard en ik achttien jaar bij elkaar zijn.
Ondertussen zijn we alweer dertieneneenhalf jaar getrouwd,
maar het was een mooie gelegenheid
om met halve walnoten een hartje
op het taartje te maken.




En dus dronken we vandaag thee
met een stukje walnotentaart.
Ik vond hem heerlijk.


's Middags hebben Richard en ik
met z'n tweetjes nog gezellig wat gedronken
bij een tentje aan de Ijzeren Man.
Soms moet je gewoon zelf
je eigen feestje maken en vieren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten