woensdag 19 november 2014

Nutellacake in een mok.

Vanmiddag ben ik samen met Lotte
iets nieuws gaan uitproberen.
(waar ik al eerder over schreef)
stond een nutellacake in een mok.

Ik had al vaker zo'n recept gelezen,
maar kon mij niet goed voorstellen
dat een cake in een paar minuten
uit de magnetron kan komen.

Als je wilt weten of het kan,
zit er niets anders op
dan het uit te proberen.

En dus werden de ingrediënten afgemeten.


Alle ingrediënten werden in de mok gedaan
en met een kleine garde heb ik goed geroerd,
waarna een soort deegmassa ontstond.

En na een kleine drie minuten 
kwam er een cakemok uit de magnetron.


Ik vond het nog best spannend, 
want ik heb de volle drie minuten
naar de magnetron staan kijken.
De cake kwam op een gegeven moment
wel vier centimeter
boven de rand uit.
Ik dacht echt dat de boel ging overstromen,
maar toen de drie minuten voorbij waren
en de magnetrondeur open ging,
zakt de cake weer in de mok terug.
Pfffffffff.




Ik vond de cake heerlijk,
de hele familie trouwens ook hoor.
Lotte vond het zo leuk
dat ze vroeg of zij
hem vaker mocht maken met vriendinnetjes.
Tuurlijk mag  dat!

1 opmerking: