zondag 23 november 2014

vogelvoer buiten en een verjaardagsvogel binnen


Vorig jaar had ik al eens
een stok gemaakt voor buiten
met omakopjes en vogelvoer.

Maar toch wilde ik het dit jaar
iets anders doen
en dat werd een hark met de kopjes met voer.
Ik voegde nog als extra gehaakte netjes toe
met daarin een mezenbol.
Ik zag dit een tijdje terug op de blog
van vlijtig.




De hark staat al een tijdje in de tuin
en de vogeltjes smikkelen er goed van.
Helaas zijn de foto's wat wazig geworden,
want de vogeltjes geven mij ook
niet veel tijd om een foto te maken.


Ook zag ik laatst een recept
op de blog van maandag daandag.
Lotte en ik zijn de clafoutis
zaterdag gaan bakken,
omdat onze grasparkiet Joepie
deze week 5 jaar oud werd.




We vieren eigenlijk ieder jaar
wel de verjaardag van de huisdieren,
maar bij Joepie vind ik het iedere keer
weer bijzonder.

Joepie heeft namelijk een ziekte
en mist daardoor al vele vleugelpennen en veertjes
en kan hij niet meer vliegen.
Maar hij blijft zo'n vrolijk en vriendelijk beestje.
En hij is al 5 jaar oud geworden.


Het vogeltje op de taart
is geen echt vogeltje hoor,
maar een vervanger voor Joepie.

De clafoutis was heel anders
dan een appeltaart,
maar wel lekker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten