donderdag 18 december 2014

Een bloemendeken.

Een tijd geleden zag ik een babydeken
op het blog van Dutch Sisters.
Ik vond hem heel mooi.

Al langer wilde ik ook graag een babydeken maken
van allemaal granny's of bloemen,
maar het was er nog niet van gekomen.

En toen ik die deken zag,
was het moment daar.
Er ging een tas met veel verschillende kleuren garen
mee op vakantie naar Luxemburg.




Het was ontzettend leuk om te doen.
Allereerst samen met Lotte 
allemaal kleurcombinaties bedenken.
En dan de bloemen gaan haken.

Ik nam wit als basiskleur,
maar natuurlijk raakte het witte garen 
voor het einde van de vakantie al op.
Dus ging ik verder met bloemen
zonder witte rand.
Die kwam er terug thuis wel weer aan.


Totaal heb ik 56 bloemen gehaakt
en weer samen met Lotte
gezellig staan puzzelen
in welke volgorde ze in de deken moesten
zodat er nergens twee dezelfde kleuren
tegen elkaar aanzaten.
Vervolgens heb ik alles op volgorde
in rijtjes gelegd.


De rijen werden eerst aan elkaar gehaakt,
maar dan vond ik de randen tussen de bloemen zo dik.
Daarom heb ik ze weer los gehaald
en ben ik ze aan elkaar gaan naaien.

De deken was af.






Het viel me wel tegen om de bloemen
netjes aan elkaar te naaien.

Ik vind de deken heel vrolijk en leuk geworden,
maar ik weet niet of ik hem vaak zal maken.
Even een nachtje over slapen!

2 opmerkingen:

  1. Nog niet aan de volgende denken. Maar eerst heel veel genieten van deze.
    Liefs Marlies
    Ps. Past mooi bij het strepen kussen

    BeantwoordenVerwijderen