zondag 25 januari 2015

Ons weekend.

Dit weekend was 
een druk, maar
gezellig weekend.

Vrijdagavond moest Richard
voor de laatste keer
een onderdeel van zijn studie inleveren.
Dat was een mooi moment
om met z'n tweetjes
ergens wat te gaan drinken.

Op zaterdag gingen Richard en Lotte
naar de open dag van de middelbare school
waar Lotte volgend jaar naar toe gaat.


Ondertussen gingen Tim en ik
gezellig kleren kopen voor hem in de stad.


Ik genoot van een heerlijke lunch.....


 en het mooie weer buiten.
Nog een beetje sneeuw,
maar ook een heerlijk zonnetje.


In de namiddag hebben Lotte en ik
koekjes gebakken
met het recept van Elke dag zaterdag.
Het zijn inderdaad
de allerlekkerste anijskoekjes.
We hadden een blik vol.


Tim speelde een basketbalwedstrijd
die helaas met 1 punt verschil 
verloren werd.
Het is moeilijk foto's maken
tijdens het spel,
vandaar dat hij niet helemaal scherp geworden is.


Tussen de bedrijven door
heb ik heerlijk zitten haken
aan mijn grote uitdaging;
een deken van 2 x 2 meter
voor goede vrienden van ons.
(zie je hem Saskia,
er is al 1.25 meter af!)




Vanmorgen is Lotte bij de Natuureluurs
een geweldig voederstation gaan maken,
samen met een heel stel kinderen.
Met takken, wc-rolletjes, pindakaas,
vogelvoer, appels, tutti frutti,
dennenappels, lege plastic flesjes en pollepels
werden de mooiste creaties gemaakt.
De vogels zullen heel blij zijn
met dit lekkere eten.


Terwijl Lotte voor de vogels bezig was,
zijn Richard en ik daar in de buurt
een heerlijke wandeling gaan maken.
De temperatuur was lekker,
de sneeuw bijna weg,
maar de lucht was wel grauw.
Misschien meer foto's van de wandeling
een andere keer.


Ook genoot ik dit weekend
van de bos tulpen in de vaas
en de blauwe druifjes die ik in
de koffiekopjes heb gedaan.
Het geeft een beetje lentegevoel,
terwijl de sneeuw weer is voorspelt
voor het einde van de week.


Fijne week allemaal,
pas op de gladheid, de kou
en de sneeuw,
maar probeer er ook van te genieten.
Dan probeer ik het ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten