maandag 2 februari 2015

Voetstappen in de sneeuw

Het weer was vandaag
een beetje raar.
We hebben namelijk verdeeld over de dag
een aantal sneeuwbuien gehad.

Naarmate de dag vorderde,
werd de sneeuw steeds natter.

Na de eerste bui vanmorgen
ben ik heerlijk
een wandeling gaan maken.
Er lag een heel dun laagje sneeuw
op het pad,
dat zag er zo uit.


Ik liep duidelijk als eerste richting bos
en mijn wandelschoenen
zetten de eerste afdrukken in de sneeuw.


Ik liep mijn favoriete rondje
en toen ik terug kwam
via hetzelfde pad als de heenweg,
zag ik dat ik nog steeds de enige was
die hier gelopen had.
En dus zag het pad,
toen ik terug gelopen was
er zo uit.


Mijn voetstappen van de heenweg
gingen in de ene richting
en mijn voetstappen van de terugweg
gingen in de andere richting.

De sneeuw die daarna viel
was zo nat
dat er niets van bleef liggen.

Helemaal erg vind ik dat niet,
als ik eerlijk ben.
Morgen moet ik weer werken
en er met de auto doorheen.
Ik heb een beetje haat-liefde-verhouding
met de sneeuw.
Ik kijk er graag naar,
maar ga er liever niet met de auto doorheen.

Bleef de sneeuw bij jullie wel liggen?






Geen opmerkingen:

Een reactie posten