woensdag 29 april 2015

Een Japans boodschappentasje.

Afgelopen zaterdag brachten Lotte en ik
een bezoek aan mijn ouders in Zuid-Limburg.
Aangezien we met z'n tweetjes waren,
konden we ook nog even langs
"Wollstreet" (klik hier).
Dat is een schitterende garenwinkel
in Sittard.

In de winkel stonden ook veel ideeën
om te haken of te breien.
Daarnaast was het een mooi, oud gebouw 
waar je garen kunt kopen,
advies kunt krijgen
 en waar je een workshop kunt volgen.


Er lag ook een Japans haakboekje.
Ik vond het echt prachtig!
Ernaast lag een boodschappentasje,
gemaakt met een patroon uit het boekje.
Ik wilde het erg graag uitproberen,
kocht twee bolletjes denimgaren
en kreeg ik een kopie van het patroon mee.


 Aangezien ik geen Japans kan lezen,
moest ik het hele patroon halen uit de tekening.
De bodem bestond uit een schitterende bloem
waarna je met dezelfde steken verder naar boven ging.
Ik vond het voorbeeld een beetje kort
en heb het dus vier toeren langer gemaakt.
Het was heel leuk om te haken.


Vanmorgen heb ik het uitgeprobeerd
met het boodschappen doen.
Je kunt er niet veel dingen in kwijt,
maar het is gewoon leuk.


Nu nog op zoek naar een Japanse boekhandel
om het boekje te kopen,
want het is wel erg leuk.

Fijne week,
groet,
Marijke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten