zaterdag 18 april 2015

Kleuren met stiften.

Een tijdje terug zag ik
op het blog van Wimke (klik hier)
een potlodenhouder die ik schitterend vond.
Nu wordt er hier minder gekleurd met potloden,
maar veel meer met stiften.
En zo'n mooie houder kan dan ook
in plaats van voor potloden
ook voor stiften gemaakt worden.

Ik ging aan de slag
met twee schijven hout
die we nog hadden liggen.



De stiften worden niet alleen door Lotte gebruikt,
maar ook door mij.
Ik heb een aantal kleurboeken voor volwassenen.
Het is zo heerlijk om af en toe
gewoon rustig te zitten kleuren.
Je bent lekker bezig,
denkt even nergens aan
en als je het samen doet
is het ook nog heel gezellig.



Toen ik er een tijd mee bezig was,
begreep ik dat het zelfs een rage is geworden.
Geweldig!
Nu kun je overal hele leuke kleurboeken kopen.



In de kleurboeken staan allemaal patronen
of kant-en-klare tekeningen.
Dat is heel fijn,
maar net zo leuk is het om zelf een tekening te maken.
En helemaal leuk wordt het
als je dat in een oud kinderboek doet.
Ik heb een kinderboek gepakt
dat ik nog heb van mijn eigen jeugd.
Het boek is aardig geel geworden,
maar des te leuker om in te tekenen.


Fijn weekend nog,
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten