woensdag 15 april 2015

Zon, wandelen en vogeltjes.

Er is niets fijner
dan op een zonnige vrije dag
heerlijk te wandelen
door de natuur.
's Morgensvroeg,
 toen de kinderen naar school waren,
heb ik een "rondje kasteel" gelopen.
Dat is van huis uit
in het bos rond het kasteel.

De zon scheen
en heel erg veel vogels
waren aan het zingen.
Het is zo jammer dat
 dat geluid niet op de foto vast te leggen is.
De vogels hadden ook geen zin
om lang genoeg te blijven zitten
zodat ik een foto kon maken.

Het was ook mooi om te zien
dat er een eenzaam klein takje
met een prachtig groene blaadjes eraan
bezig was een boom te worden.


's Middags ben ik samen met een goede vriendin
ook een rondje gaan lopen,
In een ander gebied,
maar ook rondom een kasteel.
En waar ik 's morgens
nar de koeien stond te kijken,
liepen er nu een stelletje schapen rond
samen met hun lammetjes.
Maar ook hier waren weer heel veel vogels
aan het zingen.
Ik had een zwartkop vogeltje op de foto,
maar de foto was helaas niet scherp.


Ik heb een heerlijke dag gehad,
alleen met de vogels
en samen met een vriendin
en de vogels.
En in beide gevallen was het genieten.
Ik hoop dat we dit jaar nog
veel van dit soort dagen krijgen.
Dan wordt het een mooie zomer!

Fijne dagen nog.
Groet,
Marijke 

1 opmerking: