donderdag 21 mei 2015

Een weiland vol met bloemen.

Ik vind het zo heerlijk
om tussen de weilanden door
te rijden of lopen.
Het is op het moment helemaal genieten,
want de weilanden staan vol met bloemen.

Een weiland vol met 
paardenbloemen en blaasbloemen
is al heel mooi.




Ik zag ook een weiland
vol met alleen maar blaasbloemen.
Nu zijn het allemaal blaasbloemen
en is het veld helemaal wit.
Straks zijn het allemaal paardenbloemen
en wordt het hele veld geel.


Ik had er nog nooit zoveel bij elkaar gezien.
Het was best wel een beetje jammer
dat je het weiland niet in kon lopen.
Bij blaasbloemen krijg ik namelijk
altijd de neiging
om te gaan blazen.
Ze heten niet voor niets:
blaasbloemen.



We kregen vanavond
een leuk idee
en zijn met z'n drietjes gaan fietsen;
Lotte, vriendinnetje en ik.
Samen hebben we vervolgens voorzichtig
twee bosjes blaasbloemen geplukt.


Eerst werd er zachtjes geblazen......


en toen heel hard!


Op de terugweg naar huis
konden we ook nog genieten
van een hele mooie lucht
met wolkenpartij.




Het was een gezellige,
heerlijke avond
die we eindigde met een lekker kopje thee
in de tuin bij 
vriendinnetje en haar moeder.

groet,
Marijke




Geen opmerkingen:

Een reactie posten