maandag 22 juni 2015

Een hele groene blogpost.

Gisterochtend ben ik met
vriendin Annemieke en
met Lotte op de fiets
naar twee open dagen geweest.
Dat klinkt veel,
maar het waren twee kwekerijen
naast elkaar die allebei een open dag hadden.

Ondanks dat het weer niet helemaal meewerkte,
was het heel mooi en leerzaam.

We begonnen bij Kruidenrijk (klik hier),
een kwekerij van allemaal
bloemen en kruiden
die gebruikt kunnen worden
voor medicinale doeleinden.

Ik vond het leuk om te zien hoeveel Annemieke
van allerlei bloemen en kruiden afwist.
Zelf wist ik wel wat,
maar was vooral verbaasd dat bloemen
die ik puur als bloem zie
ook een medicinale werking heeft
bijvoorbeeld de klaproos.

Het was dus heel leerzaam.

 
 
 
 
 
 

Vervolgens staken we een landweggetje over
en kwamen bij (zorg)tuinderij van Es (klik hier).

Ze telen meer dan 80 soorten biologische groenten,
fruit, kruiden en (eetbare) bloemen.
We konden door de tuin en de kassen wandelen
en zagen van alles groeien en bloeien.
Buiten was een heus foodfestival gemaakt.
Dat zag er lekker uit en rook ook goed.

 
 
 
 
 
 
 

Het was mooi om te zien dat
op een gegeven moment ook
de zon ging schijnen.
Dat maakte het nog gezelliger.

Uiteindelijk fietsten we weer naar huis
met truffelaardappelen, tomaatjes, marmelade,
bonte basilicum en munt
in de fietstas.


Het was een hele gezellige ochtend
waarin ik veel geleerd heb.

's Middags zijn Lotte, Richard en ik
nog naar de Bosch Parade
gaan kijken,
maar daar zal ik later meer van laten zien.

Dit is nu een groene blogpost geworden.
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten