maandag 14 september 2015

Dagje uit met vriendinnen # 2.

Afgelopen vrijdag ben ik met vijf vriendinnen
heerlijk een dagje op stap geweest.
Helaas kon er ook een vriendin niet mee
vanwege studieverplichtigingen.

Het idee is om twee keer per jaar zo'n dag-uitje te hebben,
steeds in de buurt van een van de zeven meiden.
Over het eerste uitje
schreef ik in mei (klik hier).

Ik was nu aan de beurt
om het te organiseren
en dus gingen we wandelen
in het mooie Brabant.
Om precies te zijn de Oisterwijkse bossen.

Graag maak ik daar wandelingen
en de uitgeschreven wandelingen
van Meneer van Eijk zijn fantastisch om te lopen.





We hadden schitterend weer,
een mooie natuur,
mooie uitzichten
en ik had zelfgebakken muffins
mee voor in een kleine pauze.



Na een dik uur lopen,
kwamen we aan bij Groot Speijk (klik hier).
Hier is een bezoekerscentrum van Natuurmonumenten
samen met een horecagelegenheid.




We gingen lunchen in een natuurlijke omgeving.
Weliswaar met een fris windje af en toe,
maar het zuurdesembrood met
oude kaas, appelstroop en walnoten
smaakte prima.



Moet je zien wat een prachtige toiletdeuren
bij de dames.




Tijdens onze pauze
was een mevrouw zo aardig
om een foto van ons te maken
met een van de vennen
op de achtergrond.




Wat was het een heerlijke dag
en wat hebben we weer gezellig bijgekletst
met z'n allen,
wandelend in een lekker zonnetje
dat in de middag zelfs echt warm werd.

Kortom;
mooi weer,
leuk gezelschap en
mooie natuur.
Waar zullen we de volgende keer terechtkomen?

groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten