donderdag 29 oktober 2015

Een lang weekend weg deel 2.

Afgelopen maandag waren we
in de stad Groningen.
Eigenlijk nog steeds raar als
de provincie en de hoofdstad ervan
een en dezelfde naam hebben.

We hebben de auto op de P&R 3 gezet
en zijn met de bus met z'n vijven 
naar hartje centrum gereden.
Een hele goede oplossing
voor parkeren in een stad.

We liepen er allemaal met andere gevoelens rond.
Richard en ik hebben beide vijf jaar
in deze stad gewoond voor studie/werk.
Onze kinderen kijken naar een stad
waarvan hun ouders allemaal
herinneringen ophalen.
Vriendin van Lotte ziet
een nieuwe en mooie stad. 

We zagen o.a.:
de Martinitoren,


De Kosterij
(waar ik vele kopjes thee dronk),


het peerd van ome Loeks en
het goudkantoor,


een lekker kopje thee/warme chocolademelk
met een grappige lamp boven mijn hoofd
en een leuke winkel Sostrene Grenes,


het Academiegebouw
waar Richard (af)studeerde
en een lekker drankje,


ramen van de Martinikerk
die lijken op een konijn
en de nieuwe sokken van Lotte,
  

nog een mooi raam
en natuurlijk
echte Groninger koek.


Het was een heerlijke dag
waarbij we weer een fijn zonnetje hadden
en veel gezien hebben.

De laatste dag in de provincie Groningen
was mistig, maar dat was niet erg.
We zijn eerst met z'n allen gaan koffie drinken 
bij een vriendin van mij in Veendam
(die ik al jaren niet gezien had)
en vervolgens zijn we gaan eten
bij een goede vriendin
die net in haar nieuwe huisje was getrokken
(waarbij ik had helpen dozen uitpakken).

Ook een gezellige dag ter afsluiting
van een lang weekend weg in eigen land.
En ook al is het hetzelfde land,
Lotte vond het accent in
het hoge noorden toch niet zo fijn.
Maar Nederland blijft een mooi land en:


Groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten