maandag 5 oktober 2015

Een nieuwe handtas.

Ik was toe aan een nieuwe handtas,
want na een kleine 2 jaar was
mijn eerste zelf gehaakte handtas (deze).
toch wel versleten.

Een jaar geleden had ik een serie
van 10 bolletjes vrij dik grijs garen gekocht.
Gewoon mooi garen kopen zonder
dat je een gericht doel voor ogen hebt.

 Het doel was nu geboren!
Dan weet ik dus het garen,
maar toen ging er nog denkwerk over de steek,
de maten en het naaiwerk aan vooraf voordat 
ik kon gaan haken.


Het voordeel van zelf een tas maken
is dat je ook helemaal zelf
de maat kunt bedenken.
Ik maakte een rechthoekige bodem
met ronde hoeken.


Vervolgens ging ik verder
met de dichte schulpsteek
uit de haakbijbel.
Een steek die prima
te haken was.



De stoffen binnentas
(niet helemaal scherp op de foto onder)
heb ik gemaakt van dezelfde stof
als de vorige tas.
Deze grijze stof met stippen
kocht ik tijdens onze zomervakantie
in 2012 in Engeland
in een schitterende stoffenwinkel.



Ik ben erg blij met
het eindresultaat.
De inhoud van de tas is wel wat kleiner
dan de vorige, maar dat is
eigenlijk ook wel prettig.
Nu kan ik er minder in stoppen en
is de tas ook niet zwaar
aan mijn schouder.

groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten