zondag 31 januari 2016

Museumbezoek aan de Pont.

Met een tweede weekenddag die regende,
was dit een uitstekende gelegenheid
om een museum te bezoeken.
Richard en ik gingen samen
in Tilburg naar het museum De Pont (zie hier).

Het museum is gevestigd
in een oude wolspinnerij.
De monumentale oude fabriek
heeft een grote, lichte zaal
en ook wat zij noemen 'wolhokken'. 

Ik vond het alleen al erg mooi
om naar het gebouw te kijken,
naar de witte bakstenen muren,
de stalen deuren en 'plafondconstructie'
en zelfs het "spoor" over de vloer.
Daar zullen vroeger wel de karretjes
met de wol of het garen overheen gereden zijn.





We waren natuurlijk ook gekomen
om te kijken naar de tentoonstelling.
We hebben veel verschillende kunstwerken gezien
van verschillende materialen.

Buiten de kunst om was het ook erg leuk
om gewoon naar alle mensen te kijken.
Zo veel mooie, verschillende mensen.
Prachtig!







Één kunstwerk was een grote,
gebogen spiegel.
Hij was wel 10 meter breed,
2,5 meter hoog en
hij stond op de grond.
De ene kant was 'gewoon',


maar aan de andere kant stond ik
op mijn hoofd en
als Richard in werkelijkheid links van mij stond,
werd dat in spiegelbeeld rechts van mij.
Heel apart!
Mijn foto's zijn niet zo scherp
als ze genomen zijn
in een gebogen spiegel.


Het was zeker de moeite waard,
ik heb genoten van de kunst,
de mensen en
ook van het mooie gebouw.

Fijne week allemaal,
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten