maandag 22 februari 2016

De taarten van Tim's verjaardag.

Gisteren hebben we met de familie
de verjaardag van Tim gevierd.
Het was een erg gezellig feestje
met opa's, oma's, ooms, tante,
neefjes, buren, vrienden en
onze dierenoppas.

Een verjaardagsfeest vraagt om
zelfgebakken taarten.
Ik heb daarom gebakken:

Glutenvrije eierkoeken voor mijn broer.
Het recept vond ik op het blog
Uit Paulines keuken  (zie hier).
De eierkoeken waren wel
wat slapper, maar
ze waren gluten vrij.


De chocoladetaart met bovenop kokos
komt van het blog Chicks Love Food (zie hier).
Hij was lekker.


De Rolo-blondies kwamen van het blog
Chicks Love Food (zie hier).
Ze waren heerlijk,'
maar we hadden ze te lang in de oven gehad.
Ze waren daarom erg hard,
maar wel erg lekker.


De appeltaart bak ik al jaren,
maar moet op iedere verjaardag weer
terugkomen en is altijd een hit.
Geweldig om een recept te hebben
wat altijd in de smaak valt.


Hetzelfde geldt voor de 
Schwarzwalder Kirsch Torte.


Voor deze Torte gebruik ik
het recept dat ik jaren geleden gekregen heb
van mijn toenmalige collega Lotti
die uit Zwitserland kwam.
Het is een heel makkelijk recept,
maar ook zo heerlijk.
Ik doe er echter nooit Kirsch (de alcohol) in,
maar zonder kan ook prima.

Ik zal jullie het recept geven;

Benodigdheden:
4 eiwitten
175 gram suiker
4 eigeel
80 gram bloem
80 gram maizena
2 eetlepels cacao
1 theelepel bakpoeder
frambozenjam
1/4 liter slagroom
pot kersen
chocolade vlokken
chocolade hagelslag
eventueel Kirsch

Bereidingswijze:
De eiwitten stijfkloppen, de suiker erbij doen en verder kloppen.
Het eigeel erbij doen en voorzichtig door kloppen.
Bloem, maizena, cacao en bakpoeder bij elkaar voorzichtig 
door het reeds bestaande mengsel mengen.
Dit alles in een springvorm doen en 25-35 minuten
bakken in een oven van 180 graden.
Snij de taart horizontaal door zodat je een bovenkant
en een onderkant hebt.
Druppel eventueel Kirsch over de bodem.
Smeer de frambozenjam op de bodem,
doe daarop de kersen en
daarop slagroom.
Leg de deksel omgekeerd op de bodem en
besmeer hem bovenop en de zijkant van de taart met slagroom.
Bestrooi de bovenkant met vlokken en de zijkant met hagelslag.

Zelf bestrooi ik de zijkant niet meer met hagelslag,
want dat vind ik teveel geknoei
en zonder is de taart ook heerlijk.

Veel bakplezier en smullen maar.
groet,
Marijke  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten