zondag 6 maart 2016

Dekens haken voor vriendinnen.

Ik heb nu drie dekens gehaakt,
speciaal voor dierbare vriendinnen.
De derde deken is net af en moet nog op de foto,
maar de andere twee heb ik een tijdje geleden
bij mooi zonlicht kunnen fotograferen.

Ik haakte deze dekens om hen een beetje warmte 
te geven in de vorm van een deken.
Als je na een relatie weer alleen in een huisje gaat wonen,
kun je wel wat warmte gebruiken.

De dekens zijn 100 x 150 cm en daardoor geschikt 
om over je benen te leggen als je op de bank zit. 

Voor één vriendin haakte ik de deken
in grijs en crème,



voor de andere vriendin haakte ik de deken
in blauw en crème.



Het haakpatroon is heel eenvoudig;
de ene toer groepjes van 3 stokjes
en de andere toer drie lossen en 1 vaste.
De vaste zit steeds tussen twee groepjes stokjes.
Een groepje stokjes haak je over de drie lossen.
Het is heerlijk mindfull haken voor mij,
maar voor mijn vriendinnen wat extra warmte
en de wetenschap dat ik aan ze denk.

Ik ga van de week deken drie brengen
en hoop dat die ook in de smaak valt.

Iemand een gevoel van warmte geven 
hoeft helemaal niet zoveel te kosten.
Het gaat om het gebaar.

Fijne week allemaal,
groet,
Marijke

3 opmerkingen:

  1. Mooi, hoor! De liefde straalt er vanaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie dekens.
    Maar hoe doe je dat met de 3 lissen en de vaste in die andere kleur kan de draad meegenomen of iedere keer met nieuwe draad beginnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, wat een prachtige deken. Zou ik misschien het patroon mogen ?

    BeantwoordenVerwijderen