woensdag 30 maart 2016

Kokos-linzensoep.


Afgelopen weekend maakte ik een kokos-linzensoep
uit het kookboek "Uit Pauline's keuken".
Het was een soep met rode linzen, kokosmelk, kippenbouillon,
ui, gember, kerriepoeder, kurkuma, komijn, sereh, limoen,
peper, zout, olijfolie en knoflook.
Alleen de laatste ben ik vergeten op de foto te leggen.
Ook zitten er nog een paar andere producten in zoals
rode peper, vissaus en koriander, maar daar zijn wij
niet zo gek op, dus die heb ik er niet ingedaan.
Soms zijn recepten een beetje van het recept 
en een beetje van jezelf.
Ik probeer ieder weekend soep te maken
vooral omdat ik altijd een dubbele portie maak.
De helft voor ons en de andere helft voor vrienden.
Ik probeer daarom tegenwoordig steeds nieuwe soepen uit,
die ik nog nooit gemaakt heb.
Dat kan makkelijk, want zij lusten eigenlijk alles.




Het fijne is altijd als de soep ook lekker is.
En dat was gelukkig met deze soep ook,
hoewel ik er een volgende keer minder kerriepoeder in doe.
Zo leer je je recepten ook beter kennen.

Maar eerst volgende keer een andere soep.
Er zijn nog zoveel mooie en leuke recepten om 
uit te proberen.

groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten