zondag 17 april 2016

Een mooie zondag.


Het was vandaag een mooie dag met erg wisselend weer,
maar het leende zich prima voor een familiewandeling.
Nadat we eerst met z'n allen bij mijn schoonzus hadden
geluncht, zijn we naar de Campina gereden.
Een prachtig stukje Brabant met bos, heide en vennen.
We begonnen met mooie wolken en zon, maar dat
veranderde in een donkere lucht met een klein buitje.
Toch zijn we de wandeling weer met zon geëindigd.

Het was echt lekker om buiten te zijn, te genieten van de zon,
gezellig te kletsen, grote takken gooien in de Beerze 
(maakt niet uit hoe oud de jongens zijn), maar 
ook ons bewust te zijn van de verschillende weertypen.




  

 Ik heb thuis ook twee verschillende gerechten uitgeprobeerd.
Allereerst pompoensoep van Dayenne's foodblog (zie hier).
Doordat de pompoen en de knolselderij zwaarder waren,
heb ik wat gespeeld met de verhoudingen van de
ingrediënten. Daardoor weet ik niet of ik de juiste smaak
van de soep heb geproefd, maar ik vond hem lekker.
Richard en Lotte vonden dat ook. Tim houdt niet zo van soep.


Het tweede gerecht dat ik heb gemaakt, is een
walnoot-groentetaart van hetzelfde blog (zie hier).
Ook dit recept heb ik wat aangepast aangezien een deel
van mijn gezin niet van geitenkaas houdt. Dat heb ik 
vervangen door Parmezaanse kaas. Richard en ik
vonden het heerlijk, Lotte vond het "best aardig" en
Tim vond het niet lekker, maar die houdt ook niet van walnoten.
Toch vind ik dat je moet blijven proeven. Dat zeg ik ook tegen
alle kinderen die ik op mijn spreekuur krijg. En dan moet ik me 
daar met mijn eigen kinderen ook aan houden. Toch?


Een hele fijne week allemaal,
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten