woensdag 4 mei 2016

Een nieuwe schemerlamp.


Vorig jaar kreeg ik een poot van een schemerlamp met twee
kappen uit de erfenis van mijn tante. De linker kap op de foto
vond ik de mooiste vanwege de vorm.
Ik ben begonnen met de poot wit te verven met witte kalkverf
waardoor hij een matte, doffe, mooie kleur kreeg.
Ook had ik nog leuke wit/grijze ruitjesstof liggen die ik wilde
gebruiken voor de nieuwe kap. Ieder keer als ik bij de fabriek van Piet
Hein Eek kwam, zag ik de lampenkappen daar en vond die erg leuk.
Zoiets wilde ik wel maken voor bij ons in de woonkamer.
En dus ben ik gaan naaien. Het leek makkelijker dan het was,
maar toch is het gelukt en hebben we een leuke lamp in de 
woonkamer staan met nieuwe verf, nieuwe stof en een nieuw
elektriciteitssnoer. Het klinkt misschien gek, maar ik geniet
iedere dag als ik de lamp zie.
Het is heel leuk om een nieuwe lamp te maken van een oude
lamp. Daarbij is het helemaal speciaal omdat de lamp van
mijn eigen tante is geweest. Zo blijft ze, in een andere vorm,
toch bij mij.









groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten