zondag 19 juni 2016

De Bosch Parade 2016.


Dit weekend was weer de Bosch Parade, een happening
waar allerlei kunstobjecten door het water varen of
vooruit geduwd worden. Alle objecten zijn geïnspireerd
door de schilderijen van Jheronimus Bosch.
Vorig jaar heb ik wel foto's gemaakt, maar er geen blogspot
over geschreven. In 2014 wel, namelijk hier.

Net zoals alle voorgaande jaren dat we zijn gaan kijken,
was ik ook dit jaar weer erg blij met een programmaboekje.
Je kijkt namelijk naar kunst in combinatie met Jeroen Bosch.
Nu is kunst soms al moeilijk te begrijpen, maar nu moet je
ook nog schilderijen erin zien.
Het programmaboekje helpt daar een handje bij.

Ik vond het mooi om te zien dat er zoveel mensen waren
gekomen, ondanks het weer. Wij hadden net als 
iedereen een paraplu meegenomen en die is de hele
voorstelling op en af gegaan. Net als bij iedereen
om ons heen.

Ik zal jullie een aantal van de objecten laten zien:










Voor een van de kunstobjecten waren er van te voren
allerlei gekleurde vellen papier uitgedeeld aan het publiek.
Kennelijk had iemand er een bootje van gevouwen en
dat te water gelaten. Door de goede stroming vaarde
het bootje heel mooi mee.
Niks kunst, niks Jeroen Bosch, gewoon een
eenvoudig gevouwen bootje.

En juist die combinatie van kunst waar je over moet
nadenken en gewoon eenvoud zorgde voor een 
grote glimlach om mijn gezicht. 


Het was weer erg leuk om naar te kijken,
volgend jaar gaan we weer hoor.

Fijne week allemaal,
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten