woensdag 22 juni 2016

DIY; werken met gips.


Pas geleden zag ik een DIY op het blog van Zilverblauw
waarbij ze plantenpotjes maakte met gips.
Dat bracht mij op een idee. Ik vind mijn glazen bloemenvazen
steeds mooier, maar wat ik niet mooi vind is als je het
onderste stukje van de stengels ziet. Die zien er na een
paar dagen namelijk niet meer goed uit. Bij een grote
glazen vaas heb ik dat opgelost door een "jasje" te haken.

De DIY met gips was ook een oplossing. En dus ging ik aan
de slag met een glazen vaas en een glazen pot, gips en
lege kwarkbakjes.
De omhulsels van de vazen werden mooi wit, maar hadden
allebei wel wat "putjes" aan de zijkanten.




Een dienblad werd wit geverfd en samen met een paar
kaarsen en verse bloemen werd het een schitterend
geheel op tafel.

Het was heel makkelijk te maken, dus kwam ik op het idee
om er meerdere te maken met behulp van lege grote
jampotten. Ook hadden we nog kleurstof van de marsepein
en zo ontstonden ook een paar potten wit en kleur.

Dit keer ging ik, voordat ik de pot in het bakje met gips
zette, eerst tegen het "gips"bakje tikken. Op die
manier kwamen er een heleboel luchtbelletjes boven.
Nu kwamen de potjes gips helemaal gaaf uit de mal,
zonder putjes zoals de eerste ronde.

In een pot deed ik gehaakte bloemen, een pot werd er
 gevuld met rare snoepjes en voor een pot hebben we
koekjes gebakken.
Zo zou je een persoonlijk cadeautje kunnen geven
aan vrienden, collega's of wie je maar wilt.

De DIY werd zo een beetje van Zilverblauw en 
een beetje van mijzelf.
Dat vind ik altijd het leukste. Ideeën opdoen en
ze dan op je eigen manier uitvoeren.


  

Als je de lege jampotten eruit haalt, houd je ook
leuke bakjes over.


Veel plezier als je ze ook gaat maken.
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten