zondag 12 juni 2016

Een vrouwenweekend en een mannenweekend in België.


Dit weekend waren de mannen en de vrouwen 
van ons gezin gescheiden van elkaar.
De mannen waren een heel weekend in Oostende
en de vrouwen waren thuis.
Lotte en ik zijn wel op zaterdag een dagje naar
Antwerpen gegaan. Heerlijk zo'n dagje naar België.

We parkeren de auto altijd op de Linkeroever en gaan
door de Sint Annatunnel (een voetgangerstunnel 
onder de Schelde door) naar de Rechteroever.
Om in de tunnel te komen moet je twee grote, oude,
houten, op olie werkende roltrappen nemen.
Ik heb hem al eens eerder laten zien, want ik vind het
iedere keer weer geweldig om er gebruik van te maken.
De uitstraling, de geur, het gemak, eigenlijk 
het hele concept is al een belevenis op zich.
Als ik eerlijk ben, is deze tunnel alleen al een reden
om een bezoek te brengen aan Antwerpen.


We hebben eerst een wandeling gemaakt door de straten:
Oever, Munthof, Kloosterstraat, Graaf van Egmontstraat,
Volksstraat, Nationalestraat en Steenhouwersvest.

In de Oever en de Kloosterstraat zagen we 
mooie muurschilderingen en leuke winkels.
We hebben thee gedronken bij Wasbar, kochten leuke 
dingen bij Prinses op de Erwt, bekeken de fontein bij het
museum van de schone kunsten, bezochten een wolwinkel
in de Volksstraat en kochten een boek bij boekhandel 
Stad leest in de Steenhouwersvest.

Daarna zijn we een overheerlijke Frozen yoghurt gaan
eten bij Moochie Frozen Yogurt, want dat hadden we 
wel verdient.

Totaal hebben we ruim zes en een half uur door Antwerpen
gewandeld/gewinkeld en we hebben ervan genoten.
Gezellig moeder en dochter, lekker weer, een super
leuke stad en een paar leuke spullen gekocht.




  

Terwijl wij door Antwerpen wandelden, zaten Tim en
Richard op een vissersboot. Samen met alle mannen
van de familie (opa, oom en neven) zijn ze een dag
vanuit Oostende gaan zeevissen. Een echt mannending!
Met z'n zevenen hebben ze 84 vissen gevangen, hadden
ze mooi weer en genoten ze samen.





Iedereen heeft het weekend genoten.
Mijn schoonzus en ik hebben zondag
gewandeld hier in de buurt, maar daar
later meer over.

We zijn weer allemaal thuis en hebben
vanavond al heerlijk vis gegeten die
gisteren gevangen was.
Lekkere afsluiting van het weekend.

Terwijl het buiten maar blijft regenen
(ik vraag me af hoeveel water er nog
in de wolken kan zitten) gaan we nu
lekker slapen en
morgen begint weer een nieuwe week.

Fijne week allemaal,
hopelijk is het droger dan vandaag.
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten