woensdag 24 augustus 2016

Oostenrijk # 2.


De eerste week Oostenrijk zaten we in een dorpje vlakbij
de Wolfgangsee in Salzkammergut. Het is een schitterend
gebied met een heleboel meren en we hebben ze bijna
allemaal gezien. Helaas was deze week het weer wat
minder waardoor we soms de top van de berg niet konden
zien en ook niet met een gondel naar boven konden.
Het bedierf de pret niet hoor, we deden gewoon andere 
leuke dingen.
De foto hierboven was de boerderij waar we ons appartement
in hadden ( die twee raampartijen rechts bij het balkon). De
boederij lag helemaal solo bovenop een bergje/ heuvel.
Ze hadden lieve dieren op de boerderij, vooral de kleine
poesjes werden dagelijks geknuffeld. Er waren ook
kleine vogeltjes die steeds op het wegdek gingen zitten.
Waarom weet ik niet en ook niet hoe ze heten, maar ik
vond ze wel mooi.
De foto daaronder was een deel van het uitzicht dat we
hadden vanuit het appartement; het Dachstein-gebergte.












We wandelden over de Postalm, rond de Gosausee,
naar de waterval Nixenfall en door het dorpje Hallstatt. We
maakten een autorit langs een stel meren en zwommen
in de Wolfgangsee. En zoals de TomTom laat zien,
reden we een heel stel (leuke) haarspeldbochtjes.
Ik geloof dat ik de enige in de familie ben die de
haarspeldbochtjes echt leuk vind, maar misschien
heeft dat tijd nodig.
Natuurlijk hebben we ook Apfelstudel gegeten, want
als je in Oostenrijk bent, moet je dat eigenlijk
gedaan hebben. Het was lekker!

We hebben genoten van de omgeving en de natuur.
Het is een mooi land Oostenrijk met vriendelijke mensen.
Richard en ik zijn een avond gaan wandelen, maar het
werd pikdonker. Toen we de weg vroegen (omdat de
weg niet meer verlicht was), werden we vriendelijk
uitgenodigd om wat te blijven drinken en na een
gezellig drankje werden we thuis gebracht met de auto.
Dat noem ik nog eens gastvrijheid. Ik vond het
wandelen in het donker helemaal niet fijn, maar om
de wandeling zo leuk te eindigen was toch wel
een bijzondere ervaring.

Resteert mij nog een blogpost over de tweede week
Oostenrijk oftewel zomervakantie deel 3.
Wordt vervolgd.

groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten