woensdag 21 september 2016

Mijn zomervakantieprojectje.


Voor onze zomervakantie naar Oostenrijk zocht ik een
haakproject. Ik bedacht iets dat ik al een tijdje wilde maken,
namelijk kleine slingers. Of beter gezegd; slingers met
kleine rondjes.
En dus gingen er vijftien bolletjes garen mee op reis.
Daarmee maakte ik 250 rondjes (van iedere kleur tien).

Het duurde even voordat ik het rondje zo had als in 
mijn gedachten. Het was toch vakantie, dus het rondje
een paar keer uithalen voordat het goed was, vond ik
helemaal niet erg.

Op het moment dat ik het juiste rondje had uitgevogeld,
kon ik gaan haken. Heerlijk rustig, een kleur per keer,
in de vakantiemodus haken. Sneller dan ik verwacht had
waren ze al klaar.


Het wegwerken van de draadjes kon beginnen. Gewoon
helemaal mindfull aan de slag. Ik vond het helemaal niet
erg om te doen, ik had toch genoeg tijd.
Het was wel pech dat ik niet genoeg wit garen bij mij had,
want ik had in mijn hoofd zitten dat ik met wit garen
de slinger wilde maken.




Ik had gewoon vijftien kleuren gepakt, maar daar zitten
natuurlijk verschillende kwaliteiten garen bij. Hierdoor krijg
je dat (ook al maakte ik precies evenveel steken) er toch
kleine verschillen gingen ontstaan. Dat kun je goed zien
aan de verschillende hoogtes van de stapeltjes.


250 rondjes, 15 rondjes per slinger, 10 slingers totaal in
10 jampotjes. Geweldig. Wat vond ik dit een leuk project
voor op vakantie te doen. Ik ben heerlijk bezig geweest
en heb nu tien slingers. Voor een aantal heb ik al een
bestemming en voor de andere komt er wel een oplossing.

groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten