zaterdag 12 november 2016

Een heerlijke feestzondag.


Een aantal weken geleden, op een prachtige zondag eind
september hebben we de verjaardag van mijn beide ouders
gevierd. Voor de eerste keer met alleen de volwassenen.
Omdat de batterij van mijn camera leeg bleek te zijn (vanaf
nu altijd controleren dus), heb ik alle foto's gemaakt met
mijn mobieltje. Daarom vind ik de foto's van een mindere
kwaliteit, maar mijn ouders misten deze dag op mijn blog.
Dan maken we van deze gezellige dag alsnog een blogpost.


We hadden echt schitterend weer, volop zon en lekker warm.
Na de koffie zijn we naar Maastricht gereden. Aan de
westkant van de stad ligt het Buitengoed Slavante.
Ik was er nog nooit geweest, maar ik vond het heel mooi.
Je moet eerst omhoog wandelen om er te komen, maar
die weg is al schitterend langs een oude muur.

Bovenop hebben gewandeld over de Sint Pietersberg
naar de ruïne Lichtenberg. Daarbij kwamen we langs
de afgravingen van de ENCI. Mooi om te zien, vooral
ook de blauwe kleur van het water. De uitkijktoren was
te bezichtigen. De ene kant kijkt uit naar de stad Maastricht
en de andere kant kijkt uit over de Maas en zijn vertakkingen.




Teruggekomen bij het Buitengoed Slavante hebben we
genoten van een heerlijk diner, waarbij in de menukaart
ook een woordenlijst zat Nederlands - Limburgs.
Altijd handig als je in Maastricht bent.





Al met al hebben we genoten van het mooie weer, van de
leuke wandeling, het heerlijke diner en vooral het goede
gezelschap. Zulke feestjes moeten we vaker vieren!
Zeker voor herhaling vatbaar, maar ja..... we zijn maar
één keer per jaar jarig. Gelukkig!

Fijn weekend allemaal,
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten