zondag 4 december 2016

De adventskalender.


Dit weekend stond in het teken van Sinterklaas. We
hebben het niet heel uitbundig gevierd hoor. Zaterdag
kwam mijn familie voor een gezellig etentje ter gelegenheid
van de Sint en vanavond hebben we met z'n viertjes een
aantal cadeautjes uitgepakt. Genoten werd er van het
lekkere gourmetten, de pepernoten (in allerlei smaken),
de banketstaaf en natuurlijk van de verrassingen.

Aangezien de Sint op 5 december jarig is, valt dit altijd
in de maand naar Kerstmis. De maand waarin we
aftellen tot Kerst. Voorheen had ik ieder jaar twee
adventskalenders waarbij de kinderen elke dag
een hokje open maakte en een chocolaatje opaten.
Daar zijn ze eigenlijk te oud voor, maar we vonden het
wel leuk. Toen kwam ik via het blog van Afke op het
blog A quiet style, die een prachtige kalender had
gemaakt met een tak, stof en eucalyptus.
Dat vond ik zo'n mooi idee dat ik die ben gaan maken.




Het enige dat ik miste waren de nummers van de dagen.
De kinderen moesten altijd de dag zoeken voordat ze
het vakje open konden maken. Daarom heb ik rondjes
geponst en daar de datum in geschreven. Aangezien ik
vrijdag nog geen eucalyptus had, heb ik gehaakte bloemetjes
opgehangen die ik van de zomer haakte naar een patroon
uit het boek van Ingrid. De kleur rood/groen past ook
,mooi bij kerstmis. Toch heb ik zaterdag bloemen gekocht
waar ook eucalyptustakken bij zaten die ik nog kon toevoegen.
Mijn adventskalender was helemaal af.


De kinderen moeten wel tot na Sinterklaas wachten met
het uitpakken van de zakjes, maar dan kunnen ze ook
meteen een paar dagen tegelijk pakken.
Maken of kopen jullie ook adventskalenders?

Fijne week allemaal,
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten