zondag 11 december 2016

Peer - pastinaak - kerriesoep.


Het was weer tijd voor soep in het weekend, dat vind ik
zo heerlijk; zelfgemaakte soep. Ik probeer het ieder
weekend te maken. De kinderen eten een beetje mee,
om te proeven, maar vaak eten Richard en ik dan de rest
op. Regelmatig probeer ik weer andere soep uit. Het is
fijn om nieuwe gerechten uit te proberen en dan vooral
met producten die ik niet zo vaak gebruik.
Dit keer soep met onder andere pastinaak. Ik had twee
grote jongens bij de groentenman in het dorp gehaald.
Het recept vond ik op Dayenne's foodblog




Het was weer gezellig om soep te maken en de soep
zelf was heerlijk. Hij komt dus in mijn speciale
"soepenschrift", maar de volgende keer dat ik hem
weer maak zal dat met iets minder kerriepoeder zijn.
Ik denk dat mijn "flinke" theelepel iets te flink was
uitgevallen. Dat is helemaal niet erg. Ik vond de kleur
van de soep ook erg mooi, best wel een winterkleurtje.

Fijne week allemaal,
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten