maandag 30 januari 2017

De zee en het strand.


Zaterdag hebben we een strandwandeling gemaakt en zijn
we van Egmond aan Zee naar Bergen aan Zee gelopen.
We waren niet de enigen die dit bedacht hadden en we zagen
ook mensen met verrekijkers die hoopten de bultrug te spotten.
Wij hebbende bultrug niet gezien. Toch hebben we erg
genoten. De zon scheen, maar ging ook regelmatig even weg
achter de wolken. Daardoor kreeg ik steeds ander licht op de
foto. De zon door de wolken leverde ook mooie vergezichten
op met gekleurde luchten, rood, oranje, donker, wit en geel.
We vinden het best leuk om over het strand te wandelen,
maar niet om er in de zomer uren op te liggen. Daar heb ik de
rust niet voor. En als ik heel eerlijk ben, lopen we allebei
ook veel liever in het bos. Toch is het genieten aan de zee.
In Brabant hebben we namelijk geen zee en is die paar keer
per jaar aan het strand zijn ook fijn. Ons vind je hier in
Brabant overal in de buurt in de bossen.






We hebben drie kwartier heen en drie kwartier terug gelopen.
Er gebeurde ook iets raars. Toen we al een kwartier aan de
terugweg bezig waren, zei ik dat ik het jammer vond dat we
geen zandlopertjes zagen. Ik denk althans dat ze zo heten.
Het zijn kleine vogeltjes die altijd langs de rand van het water
lopen over het zand. Ze lopen heel erg snel. En wat gebeurde
er...... nog geen 100 meter verderop zagen we ineens negen
zandlopertjes bij elkaar. Het was een prachtig gezicht. Het
was waarschijnlijk de kosmos zeggen wij dan. De vogeltjes
waren weer zo snel dat het onmogelijk was om er een foto
van te maken. Daarom hebben we gewoon even van ze staan
genieten. Die vogeltjes druk bezig met.....?
  


  

Natuurlijk hadden we in Bergen aan Zee in een strandtent
een kop thee en warme chocolademelk gedronken, want
dat hadden we zeker verdient. Even pauze.
Maar niet te lang, want we moesten nog terug lopen en we
hadden in Alkmaar afgesproken bij vrienden thuis.
Het was een frisse, mooie middag en een gezellige avond
waarin we weer goed hebben bijgekletst over waar iedereen
mee bezig is en ons bezighoudt. En natuurlijk lekker gegeten.

Fijne week allemaal, als het goed is wordt het niet zo koud
als afgelopen weken. Voor de schaatsers is dat waarschijnlijk
jammer, maar zelf ben ik er wel blij mee. 
Ik hou niet zo van de kou.
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten