donderdag 26 januari 2017

Een diorama maken.


Op het blog van MaandagDaandag las ik over een
geweldige give-away van Daan samen met Studio Hamerhaai.
Je kunt een schitterende Rijkswachter Diorama winnen.
Ik moet bekennen dat ik de Rijkswachters heel mooi vind en
er al een tijdje een op mijn verlanglijstje staat. Deze give-away
is er zeker eentje waaraan ik mee doe. Maar dit keer is er
iets speciaals bij. De Rijkswachter heeft namelijk een diorama.
Diorama betekent kijkkast, maar ik had er nog nooit van gehoord.
Door de beschrijving van Daan begreep ik hoe je er zelf
eentje kunt maken en dat leek mij leuk om te doen.

Nu had Tim toevallig in een sinterklaassurprise leuke blikjes
gekregen van eten dat eigenlijk over datum was, dus heb ik
gewoon een blikje gepakt. Samen met het mooie blad Roots,
papier, schaar, potlood en speciale lijm ging ik aan de slag
en heb mij prima geamuseerd tijdens het maken van het
diorama. (de lijm staat trouwens niet op de foto, voor de
oplettende lezer)



Het enige moeilijke van het maken van het diorama was
de achtergrond, want in het blad Roots dat ik gebruikte,
stonden wel drie mooie achtergronden voor bij mijn hertjes.
Ik vond het trouwens ook mooi om bij iedere achtergrond
een passende gekleurde rand te maken, namelijk groen
voor het bos, blauw voor de bloemen en zandkleur voor
het wintertafereel. Daardoor kreeg ik de volgende drie
diorama's, maar welke is nu het leukste?




Uiteindelijk heb ik voor het bos gekozen om te plaatsen op
instagram, want het bos is toch het natuurlijke habitat van
hertjes. Ondanks dat het winterlandschap bij deze tijd van
het jaar past.

Ik heb nooit geluk met give-away's, maar nu vind ik het wel
spannend. Het belangrijkste is dat ik ook wat nieuws geleerd
heb en binnenkort het andere blikje ook open ga maken Op
die manier heb ik twee mooie blikjes om vaker diorama's te
gaan maken. Duim a.u.b. een beetje voor mij?

groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten