woensdag 25 januari 2017

Granaatappels.


Regelmatig koop ik granaatappels. Het is grappig om de pitjes
er uit te halen, maar ook het opeten van de pitjes is leuk. Op
de tv zie je altijd dat ze de pitjes er met een pollepel uit slaan.
Ik peuter ze er uit. 's morgens doe ik ze door mijn kwark
met zaden/pitten en samen maakt het een lekker ontbijt.
Tot nu toe kocht ik altijd rode granaatappels, omdat dat de
enige zijn die je hier in de buurt kunt kopen. 

  
  


Tot we oudjaarsdag in Antwerpen waren en wij ineens
gele granaatappels zagen. We vroegen aan de meneer
wat het smaakverschil was met de rode variant en volgens
hem waren de gele granaatappels zoeter.
Natuurlijk hebben we er twee gekocht, want dat wilden we
wel uitproberen. En warempel...... het was echt waar,
de gele granaatappels waren een beetje lekkerder ook.
Nu hebben we een klein probleem, want waar koop je de
gele granaatappels in Brabant?




Op dezelfde markt in Antwerpen kochten we een pitaja
of dragonfruit. Gewoon omdat we al een tijdje nieuwsgierig
zijn naar de smaak ervan. Het is een grappige vrucht, met
een verrassende binnenkant, maar de smaak viel wat tegen.
Toch is het goed om allerlei nieuwe vruchten uit te proberen.



Ik blijf dus gewoon de rode granaatappels eten en hopelijk
kom ik de gele variant ook af en toe tegen.
Vanaf nu ga ik dus alle markten bezoeken die ik zie.
Eten jullie wel eens granaatappelpitjes?

groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten