vrijdag 27 januari 2017

Tiny pleasures #3.


Pak je winterwanten.

De handschoenen waren de afgelopen weken weer hard
nodig, maar eigenlijk heb ik er een hekel aan. Meestal
draag ik ze als in naar buiten ga en als ik gewend ben aan
de kou, doe ik ze na een tijdje weer uit. We hebben altijd
handschoenen gekocht met vijf vingers eraan, maar dit jaar
wilde Lotte graag wanten, omdat dat veel warmer zou zijn.
Ze draagt ze met plezier. Tim doet steeds twee paar
handschoenen over elkaar aan en is daar tevreden mee.

Toch ben ik ook weer blij dat de temperatuur volgende week
wat omhoog gaat. Ik heb een beetje een haat/liefdeverhouding
met de winter. Ik hou niet zo van de kou, maar afgelopen zondag
met  een fijn zonnetje erbij was het zalig. Als het maar droog is,
denk ik altijd. Gelukkig hebben we over het weer niet veel te zeggen.
De natuur bepaalt het allemaal zelf. Maar de natuur verandert wel.
Gisteren merkte ik zelfs dat er alweer een vogeltje een nestje aan
het bouwen is in het vogelhuisje bij de voordeur. Is dat niet een
beetje vroeg, dacht ik. Of is de vogel zijn gevoel met de natuur
kwijt geraakt? Ik hoop eigenlijk dat ik verkeerd zit en dat het
gevoel van het vogeltje klopt. Het echtpaar is in ieder geval
van harte welkom bij ons. Gezellig dat ze weer komen.


We blijven toch nog een tijdje handschoenen dragen, want
de winter zal nog even duren. En ondertussen verlang ik
gewoon naar de lente.

groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten