zondag 22 januari 2017

Een bezoek aan kasteel Heeswijk.


Vandaag was een mooie dag vol zon, muziek en mooie
natuur. Richard en ik hebben een bezoek gebracht aan
Kasteel Heeswijk. Een prachtig kasteel met een eeuwenoude
historie. En zeker op deze koude, maar zo zonnige dag ligt het
er mooi bij. We starten ons bezoek met het koffieconcert in de
wapenzaal. Dit concert met een sopraan, fortepiano, twee violen,
een altviool en een cello werd gehouden t.g.v. de verjaardag
van Mozart op 27 januari. Het was een schitterend concert in
een passende omgeving. We hebben genoten.


Na de muziek trokken we de wandelschoenen aan en gingen
we een wandeling rondom het kasteel maken, genietend van
de natuur en van de buitenkant van het kasteel.
Het zonnetje maakte het erg aangenaam en met de muziek
van Mozart in ons geheugen kon ik me bijna voorstellen hoe
de bewoners van het kasteel er destijds gelopen hebben.
Niet dat ik had willen ruilen hoor.








De gracht rondom het kasteel was goed bevroren en een groot
deel was voorzien van een prachtig patroon in het ijs. Ik heb
geen idee hoe de natuur dat zo voor elkaar krijgt. In het
beetje water dat vrij van ijs was, zwommen de eenden en de
twee zwarte zwanen met rode snavel. Wat ik ook erg mooi
vond, waren de mandarijneenden die er waren. Het was
grappig om de zwanen over het ijs te zien lopen en glijden
met hun "platvoeten".




  
  

Al met al was het een bijzondere zondag.
We gaan zeker nog terug voor een ander concert
en een rondleiding door het kasteel.

Fijne week allemaal,
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten